tarabanko Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Yesterday we had a presentation of Zielona Gora's team at which saw a turnout of approx. 7 thousand fans! There were no big surprises but three new riders were presented officialy: Billy Hamill, Ricky Kling, Seb Alden and Linus Eklof. So the team will consist of the following: Seniors: P.Protasiewicz G.Walasek N.K.Iversen F.Lindgren B.Hamill Z.Suchecki S.Alden Juniros: G.Zengota K.Wolbert R.Kling A.Kulczynski P.Zarzycki L.Eklof P.Gwozdz J.Baniak IMO ZG has a chance of being in the 5-6 place, that'll make me happy as the team's goal is stability and building of a strong team for years to come. I defenitely like the mix of veterans like Pepe and Billy mixed with ambitious youth of guys like Freddie and NKI. ps. short clip of the presentation can by seen by pasting the following link to ur windows player: mms://87.105.17.132/video/07_01_Falubaz.wmv <{POST_SNAPBACK}> Quite a massive turnout just for presenting the team. Thanks for the clip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy Posted January 12, 2007 Report Share Posted January 12, 2007 (edited) Linus Eklöf har förstärkt sitt rykte som speedwaytalang. I går presenterades Eskilstunakillen som ny förare för polska Zielona Gora. - Jättekul att få köra med Billy Hamill igen, säger Linus till Sport-Folket. Eskilstunatalangen och Smed-junioren Linus Eklöf var en belåten kille i går. Linus Eklöf. Han var det i Polen i samband med en presskonferens där Zielona Gora, som gick upp i högstaligan förra säsongen, presenterade sin förartrupp för 2007. "Det känns jättebra" - Det känns jättebra och nu är man på något sätt proffs på riktigt, säger Linus och fortsätter: - Det här är inget som jag blir rik på utan jag är ju fortfarande junior och kommer att fortsätta satsa på skolan hemma i Eskilstuna. Hur många matcher som 89-killen kommer att få köra nästa säsong i Polen är än så länge oklart. - Jag är inte garanterad någon match men givetvis räknar jag med att jag kommer få vara med i alla fall några gånger. Dessutom ska det bli väldigt roligt att få köra tillsammans med Billy Hamill igen, det är alltid kul att få vara med honom och jag tyckte det var trist att han försvann från Smederna. Värvar fler svenskar Zielona Gora presenterade utöver Linus Eklöf även två andra svenska löften i går. Sebastian Aldén och Ricky Kling satte också sina signaturer på kontrakten. - Kul med flera svenskar i samma klubb. Jag känner Sebastian och Ricky sedan tidigare, säger Linus, som även får trängas bland stjärnnamn som Piotr "Pepe" Protasiewicz, Niels-Kristian Iversen och Grzegorz Walasek. . ---------------------------------------------------------------------------------------------- 8000 såg Linus Eklöf presenteras Smederna har fått en ny proffsförare. Inför ett fullsatt torg i den polska staden Zielona Góra presenterades Linus Eklöf tillsammans med sina nya lagkamrater. - Jag hade tippat på ett par hundra och så kom det 8 000, säger den unge smedtalangen. I söndags skrev Linus Eklöf på proffskontraktet med polska ligalaget Zielona Góra som är nykomling i högsta serien. Och i tisdags reste han ner till Polen. Med på planet fanns också Dackarnas Sebastian Aldén och Ricky Kling som också skrivit på för klubben. Alla skulle vara med när laget presenterades inför hemmasupportrarna. De hade räknat med ett par hundra - men det kom 8 000. - Riktigt kul. Det märks att speedway har en helt annan tradition i Polen, säger smedföraren. Kontakten med Eklöf kom via Team Bikabs lagledare Jerker Eriksson. - Jag har en person i klubben som vänder sig till mig när han söker svenska talanger. Och självklart ser man till sina egna förare i första hand, säger Eriksson. Linus Eklöf blir till att börja med en komplementförare som får hoppa in vid skador och sjukdomar. - Jag räknar inte med ett visst antal matcher. Det blir en erfarenhet bara att få vara med. Vad innebär det för dig ekonomiskt? - Det beror på hur många matcher jag kör eftersom jag bara får ersättning då. Men det påverkar inte min svenska satsning. Proffskontrakt, är du överraskad? - Varken eller. Jag har haft en del andra erbjudanden som jag och farsan inte ens tittat på. Any chance of getting the above translated by our Swedish friends?? Edited January 12, 2007 by tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted January 12, 2007 Report Share Posted January 12, 2007 Linus Eklöf har förstärkt sitt rykte som speedwaytalang. I går presenterades Eskilstunakillen som ny förare för polska Zielona Gora. - Jättekul att få köra med Billy Hamill igen, säger Linus till Sport-Folket. Eskilstunatalangen och Smed-junioren Linus Eklöf var en belåten kille i går. Linus Eklöf. Han var det i Polen i samband med en presskonferens där Zielona Gora, som gick upp i högstaligan förra säsongen, presenterade sin förartrupp för 2007. "Det känns jättebra" - Det känns jättebra och nu är man på något sätt proffs på riktigt, säger Linus och fortsätter: - Det här är inget som jag blir rik på utan jag är ju fortfarande junior och kommer att fortsätta satsa på skolan hemma i Eskilstuna. Hur många matcher som 89-killen kommer att få köra nästa säsong i Polen är än så länge oklart. - Jag är inte garanterad någon match men givetvis räknar jag med att jag kommer få vara med i alla fall några gånger. Dessutom ska det bli väldigt roligt att få köra tillsammans med Billy Hamill igen, det är alltid kul att få vara med honom och jag tyckte det var trist att han försvann från Smederna. Värvar fler svenskar Zielona Gora presenterade utöver Linus Eklöf även två andra svenska löften i går. Sebastian Aldén och Ricky Kling satte också sina signaturer på kontrakten. - Kul med flera svenskar i samma klubb. Jag känner Sebastian och Ricky sedan tidigare, säger Linus, som även får trängas bland stjärnnamn som Piotr "Pepe" Protasiewicz, Niels-Kristian Iversen och Grzegorz Walasek. . <{POST_SNAPBACK}> Roughly translated from local newspaper Folket: Linus Eklöf has improved his reputation as a speedway talent Yesterday the Eskilstuna rider was presented as a new signing for Polish side Zielona Gora. -"It will be great to ride with Billy Hamill again" says Linus to Sport-Folket. The Eskilstuna talent and Smederna junior was a happy man yesterday. He was in Poland for a press conference with Zielona Gora, who advanced to the highest league last season, a team that presented their squad for 2007. "It feels great" -"It feels great and now I´m kind of a professional for real", says Linus and continues: -"It´s nothing that will make me a lot of money since I´m still a junior I will continue to focus on school back in Eskilstuna". How many meetings the rider, born 1989, will have in Poland next season isn´t confirmed. -"I don´t have guarenteed meetings but naturally I have hopes to figure in the line-up a couple of times. And it will be very nice to ride with Billy Hamill again, it is always fun to be around him and I think it was sad that he left Smederna". Signing more Swedes Except Linus Eklöf, Zielona Gora also presented two other Swedish talents yesterday. Sebastian Aldén and Ricky Kling also put their signatures on the contracts. -"It will be fun with other Swedes in the same club. I know Sebastian and Ricky since past times", says Linus, who joins the squad along with Piotr "Pepe" Protasiewicz, Niels-Kristian Iversen and Grzegorz Walasek. Any chance of getting the above translated by our Swedish friends?? <{POST_SNAPBACK}> I´ll translate the other article later today, got to work some as well. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy Posted January 12, 2007 Report Share Posted January 12, 2007 Roughly translated from local newspaper Folket: Linus Eklöf has improved his reputation as a speedway talent Yesterday the Eskilstuna rider was presented as a new signing for Polish side Zielona Gora. -"It will be great to ride with Billy Hamill again" says Linus to Sport-Folket. The Eskilstuna talent and Smederna junior was a happy man yesterday. He was in Poland for a press conference with Zielona Gora, who advanced to the highest league last season, a team that presented their squad for 2007. "It feels great" -"It feels great and now I´m kind of a professional for real", says Linus and continues: -"It´s nothing that will make me a lot of money since I´m still a junior I will continue to focus on school back in Eskilstuna". How many meetings the rider, born 1989, will have in Poland next season isn´t confirmed. -"I don´t have guarenteed meetings but naturally I have hopes to figure in the line-up a couple of times. And it will be very nice to ride with Billy Hamill again, it is always fun to be around him and I think it was sad that he left Smederna". Signing more Swedes Except Linus Eklöf, Zielona Gora also presented two other Swedish talents yesterday. Sebastian Aldén and Ricky Kling also put their signatures on the contracts. -"It will be fun with other Swedes in the same club. I know Sebastian and Ricky since past times", says Linus, who joins the squad along with Piotr "Pepe" Protasiewicz, Niels-Kristian Iversen and Grzegorz Walasek. I´ll translate the other article later today, got to work some as well. <{POST_SNAPBACK}> Thank you Anders! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted January 12, 2007 Report Share Posted January 12, 2007 8000 såg Linus Eklöf presenteras Smederna har fått en ny proffsförare. Inför ett fullsatt torg i den polska staden Zielona Góra presenterades Linus Eklöf tillsammans med sina nya lagkamrater. - Jag hade tippat på ett par hundra och så kom det 8 000, säger den unge smedtalangen. I söndags skrev Linus Eklöf på proffskontraktet med polska ligalaget Zielona Góra som är nykomling i högsta serien. Och i tisdags reste han ner till Polen. Med på planet fanns också Dackarnas Sebastian Aldén och Ricky Kling som också skrivit på för klubben. Alla skulle vara med när laget presenterades inför hemmasupportrarna. De hade räknat med ett par hundra - men det kom 8 000. - Riktigt kul. Det märks att speedway har en helt annan tradition i Polen, säger smedföraren. Kontakten med Eklöf kom via Team Bikabs lagledare Jerker Eriksson. - Jag har en person i klubben som vänder sig till mig när han söker svenska talanger. Och självklart ser man till sina egna förare i första hand, säger Eriksson. Linus Eklöf blir till att börja med en komplementförare som får hoppa in vid skador och sjukdomar. - Jag räknar inte med ett visst antal matcher. Det blir en erfarenhet bara att få vara med. Vad innebär det för dig ekonomiskt? - Det beror på hur många matcher jag kör eftersom jag bara får ersättning då. Men det påverkar inte min svenska satsning. Proffskontrakt, är du överraskad? - Varken eller. Jag har haft en del andra erbjudanden som jag och farsan inte ens tittat på. Any chance of getting the above translated by our Swedish friends?? <{POST_SNAPBACK}> From local newspaper Eskilstuna-Kuriren 8000 saw Linus Eklöf being presented Smederna have a new professional speedway rider. Infront of a packed town square in the Polish city of Zielona Gora, Linus Eklöf was presented along with his new team-mates. -"I would have guessed at a couple of hundreds of people and then it came 8000" says the young Smederna talent. On Sunday, Linus Eklöf signed a professional contract with the Polish team Zielona Gora, newcomers to the top league. And on Tuesday he travelled down to Poland. Along him on the plane were Dackarna´s Sebastian Aldén and Ricky Kling who also had signed for the club. All should be there as the team was made official infront of the home fans. They had counted on a couple of hundreds of people - but it came 8000. -"Really fun. You can tell there are a completely different tradition in Poland", says the Smederna rider. The contact with Eklöf came via Team Bikab´s team manager Jerker Eriksson. -"I have a person in the club who comes to me when looking for Swedish talents. And naturally you look to your own riders in the first place", says Eriksson. Linus Eklöf will be a complement rider who will ride in the case of sickness and injuries. -"I´m not counting on a certain number of meetings. It will be an experience just to be part of it". What does this mean finanically? -"It depends on how many meetings I will participate in since I only get paid then. But this doesn´t affect my Swedish commitments". A professional contract, are you surprised? -"Yes and no. I have had several other options that my father and I haven´t even looked at". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts